dinsdag 10 oktober 2017

MET VOORBEDACHTE RADE



Vol bewustzijn heb ík het gedaan,
mijn kat doen hemelen, vermoord
Een spuitje met mijn Morfine en Bêtablokkers
deed haar verlamde lijf de laatste adem blazen
Een dierenarts te kostbaar, maar ik had kennis.

Mijn vader had twee soorten kanker.
Zijn overlevingslimiet was vijf jaar over datum.
Hij had een ‘dodenpil’ in huis voor het geval dat
Indien noodzakelijk had ik hem ongezien geholpen
Goddank stierf hij een hartstilstand

Doch wie ben ik,
die lef heeft protocollen te doorbreken,
wetten bewust met voeten te treden,
opdat leven vrijelijk een recht op eigen lijfrecht

ben ik een medeplichtige
als ik suïcidaliteit niet kan weerhouden,
een vriend de beste opties geef
voor een zachte en sterfvriendelijke dood,
wetend dat hij dit praktiseren zal

Ik ben volkomen schuldig. Ik beken
Dé hamvraag blijft echter waaraan, maar ik,
ik weet. Het gaat om voorbedachte rade
Lijden doet er totaal niet toe.

© JELOU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten